Praktische en theoretische richtlijnen voor een doelmatige omgang met een bommelding. Studeer met deze e-learning in je eigen tijd, eigen omgeving en eigen tempo, via app of laptop.
Voor wie bestemd?
De opleiding is speciaal ontwikkeld voor telefonistes, callcenter medewerkers, meldkamer-, frontoffice- en receptiepersoneel, (directie-)secretaresses, veiligheidsmedewerkers en bedrijfshulpverleners die kunnen worden geconfronteerd met (telefonische) bommeldingen.
De inhoud
In deze training wordt inzicht gegeven in een systematisch aanpak bij dreiging met geïmproviseerde explosieven. De cursus Omgaan met Bommeldingen heeft tot doel de cursist in theoretische en praktische zin voor te bereiden op het veilig, effectief en doelmatig afhandelen van activiteiten die volgen op een bomdreiging, bommelding of het daadwerkelijk aantreffen van een geïmproviseerd explosief. Zo kan een bomdreiging veilig en efficiënt worden afgehandeld.
Onderwerpen die worden behandeld zijn onder meer;
– Vormen van bomdreigingen
– Het doel van een bomdreiging
– Chronologisch overzicht van een bomincident
– Betrokken (semi) overheidsdiensten
– Het gesprek en het verzamelen van cruciale gegevens
– Toepasbare procedures en relevante regelgeving
– De evaluatie van de dreiging
– Het ‘Eerste uur’ (greep krijgen op het incident)
– Voorbeelden van concrete bomdreigingen
Via de didactische methode van microtraining en herhaling wordt kennis efficiënt opgenomen, en tussentijds getoetst. De totale duur van de training bedraagt ca. 2 tot 3 lesuren, maar deelnemers kunnen de training in eigen tempo afronden.
Het resultaat
U weet bij telefonische bommeldingen correct in te spelen op de bommelder en de juiste vragen te stellen, waardoor een incident mogelijk minder hoeft te worden opgeschaald of zelfs kan worden voorkomen.
Aan het eind van de cursus ontvangt elke deelnemer een bewijs van deelname.
Dates: Omgaan met bommeldingen | e-learning
Op aanvraag |
---|